​TÜBA Bilim Eğitimi Programı “III. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu” Gerçekleştirildi

​TÜBA Bilim Eğitimi Programı “III. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu” Gerçekleştirildi

TÜBA, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile imzaladığı protokol çerçevesinde ve TÜBA Bilim Eğitimi Programı kapsamında; temel bilimler öğretmenlerine yönelik, sorgulamaya dayalı öğrenme ve temel bilim eğitiminin etkinleştirilmesine katkı sağlamayı amaçlayan “III. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu” Akdeniz Üniversitesi’nin ev sahipliğinde 22-26 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirildi.

TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar konuyla ilgili yaptığı açıklamada; "Bilim eğitiminin daha etkin ve cazip hale getirilmesi, diğer ülkeler gibi Türkiye için de önemli ve güncel bir konu. Bu konuda farkındalığı artırmak ve bilim eğitiminin gelişimine katkıda bulunmak, TÜBA'nın önemli amaçları arasında yer alıyor. TÜBA Bilim Eğitimi Programı Çalışma Grubu marifetiyle, diğer faaliyetler yanında, MEB ile TÜBA arasında imzalanan protokol çerçevesinde "uygulamalı bilim eğitimi kursları" düzenliyoruz. MEB tarafından farklı bilim dallarından ve farklı illerden seçilen öğretmenlere TÜBA Üyeleri ve üniversite öğretim üyeleri tarafından verilen "uygulamalı bilim eğitimleri" ile öğretmenlerimizin eğitim ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor. Bu öğretmenlerimizin görev çevrelerinde, bilim eğitimi konusunda rehberlik işlevi görmelerini de bekliyoruz. Öğretmen, eğitici ve eğitim yöneticilerinden gelen oldukça memnuniyet verici geri beslemeler ışığında programı geliştirerek sürdüreceğiz. Bu vesileyle, bilim eğitimi programının geliştirilerek sürdürülmesine katkı sağlayan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyoruz.” dedi.

“Eğitimde en önemli nokta öğretmen"
Beş günlük eğitimin sonunda gerçekleştirilen kapanış töreninde konuşan TÜBA Asli Üyesi, TÜBA Bilim Eğitimi Çalışma Grubu Yürütücüsü ve YÖK Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Safran “Net bir şekilde şunu söyleyelim dünyanın hiçbir yerinde eğitimin kalitesi öğretmen kalitesinin üzerinde değildir. Öğretmenin kalitesi ne ise eğitimin kalitesi de o’dur. Çocuğu dershaneyle, özel dersle takviye ederek ya da kolejlere göndererek eğitimin kalitesini yükseltemeyiz. Yükselteceğiniz tek şey öğretmenin kalitesidir. Önemli olan öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamaktır. Eğitim son derece dinamik bir yapı. Sürekli yeni bilgiler üretiliyor. 20 yıl önceki yöntemlerle bugünkü çocuklara hitap etmek mümkün değil. Dünyada yaşlıların ilk defa küçük yaştakilerden daha bilgisiz olduğu bir dönemdeyiz. Bu anlamda bizim strateji değiştirmemiz gerekiyor. Bu şekilde devam ederse 5-10 yıl sonra okullar bir işe yaramayacak. Bu sisteme ayak uydurmak zorundayız. Eğitimde öğretmen en önemli noktada duruyor. İstediğiniz müfredatı verin iş sınıfa giren öğretmende bitiyor.” dedi.

“III. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu’nun çok verimli olduğunu görüyorum”
Prof. Dr. Safran konuşmasında Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu’nda TÜBA olarak akademisyenlerle çalıştıklarını ifade etti ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Akademisyenler de kendilerini geliştiriyorlar biz de kendimizi sizlerle birlikte yetiştiriyoruz. Programa fizik, kimya, matematik dersleriyle başladık ama sosyal bilimleri de ekledik. Hedefimiz bu Kurs’u yılda üç kez düzenlemek. Katılımcı öğretmen sayısını az tutuyoruz çünkü 400-500 öğretmenle yeterince verimli olmayacağını düşünüyoruz. Kurs’u düzenlediğimiz üniversitelerin imkanları da bu rakamları zaten karşılayamaz. Kurs’u üniversitelerde yapıyoruz çünkü hizmet içi eğitim merkezleri psikolojisinden sizleri kurtarmak istiyoruz. Bu yüzden bundan sonra da üniversitelerde yapmaya devam edeceğiz.”

12 farklı ilden 125 öğretmen
Nisan 2015’te Gazi Üniversitesi’nde birincisi, Eylül 2015’te ise Erzurum Atatürk Üniversitesi’nde ikincisi bu yıl ise üçüncü düzenlenen Kurs’a 12 farklı ilden MEB tarafından seçilen 125 öğretmen katıldı. Toplam beş gün süren eğitim programında aralarında TÜBA Bilim Eğitimi Çalışma Grubu Üyeleri, TÜBA Üyeleri ve Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanı Programı (GEBİP) ödül sahiplerinin de yer aldığı alanında uzman 46 akademisyen tarafından temel bilimler alanında uygulamalı eğitim verildi.