Türkçe

News
Rising Talent Award to TÜBA Associate Member Assoc. Prof. Demirköz “Science20 Dialogue Forum” on “Improving Global Health” and 2017 S20 Statement TÜBA Vice President Prof. Yurdusev Attended EMAN General Assembly TÜBA-Microbiota and Human Health Symposium The Nomination Process for the 2017 TÜBA International Academy Prizes Has Started ITA President Prof. Darkhan Kydyrali Visited TÜBA TÜBA Principal Member Prof. Alma was appointed to the Rector of Iğdır University TÜBA-Energy Working Group Established Rising Talent Award to TÜBA Associate Member Assoc. Prof. Demirköz ISIF’17 Organization Awards to TÜBA Members
TÜBA-Mikrobiyota ve İnsan Sağlığı Sempozyumu
Tarih: 20 MART 2017  Okunma Sayısı: 1059

TÜBA-Gıda Beslenme Grubu’nun düzenlediği “TÜBA-Mikrobiyota ve İnsan Sağlığı Sempozyumu”, 10 Nisan 2017 tarihinde The Green Park Hotel Ankara’da gerçekleştirilecek.

Mikrobiyotanın son 10 yılda tıp alanında önem kazanmaya başladığının altını çizen TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar konuyla ilgili yaptığı açıklamada şu şekilde konuştu: “Yapılan çalışmalar birçok hastalıkta bağırsak mikrobiyotasının bozulduğunu ve bu durumun hastalıklarla yakından ilişkili olduğunu gösteriyor. Konu, Türkiye için yeni ve önemli bir alan ve konu hakkındaki farkındalık Türkiye’de oldukça düşük. Dünya’daki gelişmelerin gerisinde kalmamak ve konuya ilişkin farkındalığı artırmak amacıyla bu konunun bilim insanları arasında tartışılması ve neler yapılabileceğinin belirlenmesi büyük önem taşıyor. Bunun yanı sıra, mikrobiyata hakkında gelişen tedavi imkanları da toplum sağlığı açısından büyük önem taşıyor. Antibiyotik kullanımı, sezaryen doğum, kötü beslenme bağırsak mikrobiyotasını alt üst ediyor ve bütün bunlar ülkemizde yeni hastalıkların artması bakımından potansiyel bir tehdit oluşturuyor. Bu doğrultuda “TÜBA-Mikrobiyota ve İnsan Sağlığı Sempozyumu” ile konuyu bütün yönleri ile alınacak”

Sempozyumun akademi ve sağlık dünyasından ilgili bilim insanları ve uzmanların katılımıyla gerçekleştirileceğini dile getiren Prof. Acar, TÜBA’nın bilim temelli rehberlik işlevi çerçevesinde Türkiye için önemli, yeni ve öncelikli konulara ilişkin bilimsel toplantı ve raporlama faaliyetlerinin devam edeceğini söyledi.

Mikrobiyotanın önemi büyük
Mikrobiyotalardaki bozulmaların başta kanser, diyabet gibi kronik hastalıkların oluşumunda önemli rol oynadığını belirten TÜBA-Gıda Beslenme Grubu Yürütücüsü ve Akademi Asli Üyesi Prof. Dr. Kazım Şahin Türkiye’de yeterli düzeyde gerçekleştirilemeyen mikrobiyota analiz yöntemlerinin de sempozyumda masaya yatırılacağını açıkladı.

Sempozyumda mikrobiyotanın hayatın erken dönemindeki önemi ile beslenme, diyet ve gıda katkı maddeleri, yaşlanma, uzun yaşam, kanser ve diyabetle ilişkisini ortaya koyacak sunum ve tartışmaların gerçekleştirileceğini vurgulayan Prof. Şahin, sempozyumun sonunda hazırlanacak raporun tüm paydaş ve ilgililere ulaştırılacağı bilgisini verdi.

Sanal organ mikrobiyota
TÜBA-Gıda Beslenme Grubu Üyesi Prof. Dr. Tarkan Karakan ise insanın vücut ağırlığının yaklaşık olarak 2 kilogramının bağırsaklarda yaşayan trilyonlarca mikroorganizma topluluğundan oluştuğunu söyledi ve “İnsan vücudundaki hücrelerin onda biri hücreden onda dokuzu bakterilerden oluşur. Son yıllarda mikrobiyota için sanal organ terimi kullanılmaktadır.” dedi.

Bağırsak mikrobiyotasının ne olduğu, nelerin mikrobiyotayı etkilediği tartışılacağı Sempozyumda, “Antibiyotik kullanımının mikrobiyotaya verdiği hasarı nasıl önleriz? Doğum şeklinin mikrobiyotaya etkisi nedeniyle normal doğumu nasıl teşvik etmeliyiz? Konu hakkında Türkiye’de hangi alanlarda acil çalışmalara ihtiyaç söz konusu? Türkiye gerçeğinde mikrobiyota nerede?” gibi sorulara cevaplar aranacak.

Mikrobiyota ve İnsan Sağlığı Sempozyum Programı

Sempzoyuma katılım sağlamak isteyenlerin iletişim bilgilerini içeren e-postalarını tuba@tuba.gov.tr adresine göndermeleri yeterlidir.

TÜBA - THE TURKISH ACADEMY OF THE SCIENCES Piyade Sokak No: 27,
06690 Çankaya - ANKARA
(312) 442 29 03 (pbx)
(312) 442 72 36 | 442 23 58 | 442 64 91
Please enter your e-mail to get informed about news. Send
© 2013 THE TURKISH ACADEMY OF SCIENCES. All Rights Reserved.